zondag 1 maart 2015

Thema: De winter


Wat zit er in de koffer ? kijk je mee?  

 

Pipa is helemaal klaar om samen met onze kaboutervriendjes buiten te spelen.



We maken lekker warme wantjes.



We schilderen sneeuw met onze vingers.



 We schilderen met ijs. "hé kijken, ik kan toveren!"
 als we met twee kleuren boven elkaar schilderen bekomen we een nieuw kleur.




 We kleden de popjes lekker warm aan.



 We leren alles over de vogels, over wat ze eten, waar ze wonen,...







We maken een vogeltje. Hiervoor gebruiken we verschillende technieken: Stempelen, snippers kleven op het vleugeltje, stempelen met fijne rolletjes.












In het huisje worden heel wat sjaals, handschoenen, mutsen en oorwarmers uitgetest.




We leren de woordenschat kennen rond de winter op een speelse manier 

We ontdekken een hele speciale boom: 'De muzikale boom'


We maken eten voor de vogels. 
Het eten hangen we uit tijdens onze winterwandeling.






 We leren zelfstandig onze jas aan doen aan de hand van een versje:

Ik leg mijn jasje neer.
Een hand in de mouw, en nog een keer.


Omhoog die handen allebei.



 Ik heb mijn jasje aan, flink van mij!


Met veel trots kan ik zeggen, 
 'alle peuters hebben op het einde van de week hun jassendiploma behaald.'





Geen opmerkingen:

Een reactie posten